De brug . . .

De body was al eens gebruikt. Dat betekende dat er al zes gaatje aanwezig waren voor de brug bevestiging. Helaas was de hartafstand van de vorige brug niet standaard Fender, maar iets kleiner.

De gaatjes op een na uitgeboord en met vier millimeter houtjes opgevuld.

Monteren van een brug is zeer kritisch!
De snaarlengte is belangrijk, maar vooral de vertikale positie. Is dit niet goed, zal of de eerste snaar of de zesde snaar niet meer mooi op de toets liggen. Vandaar dat het tweede gat van links niet is opgevuld. Dit gat zat op de goede plaats.

Nadat de lijm gedroogd was, de houtjes maar even rood gemaakt met wat nagellak.
Hier de nieuwe gaten voorgeboord. De beschadigingen in de lak zijn gekomen doordat ik de houtjes met een hamer in de body moest slaan, jammer, maar er is straks niets meer van de zien.
Hier is de brug, een Wilkinson, gemonteerd.
De achterkant met de veren.

De brug wordt geleverd met vier veren, drie zijn er hier gemonteerd en dit zal wel genoeg zijn. Maar dat is voor later zorg, als we de boel gaan afstellen.

Hier zie je dat de gaten drie en zes van boven af op een ander plek geboord zijn dan de overige. Dit doet men om de snaarlengte voor alle snaren ongeveer gelijk te krijgen na intonatie. Of dit werkt valt nog af te wachten; het idee is in elk geval leuk.

snaren